Grillolja - en riktig rökare

sauceJag testar just nu en grillolja som jag köpt för 19,90 i min butik. Den heter BBQ Grill oil, Smokey Hickory och är av märket Caj P.
Den luktar riktigt bra, man känner rökdöften från hickoryt. Men den smakar lite klent.
Det är tänkt att den ska fungera som en marinad, man kladdar lite olja på biffen och sen får den ligga en stund innan man kastar den i pannan (stekpannan). Sen ska man pensla på lite under grillningen.
Jag har hunnit testa den till entrecote och fläskfile. Den funkade bäst till fläskfilen.
Det är svårt att avgöra hur mycket man ska dunka i. Jag är rädd för att overdosa samtidigt som den är helt meningslös om det inte ger nån smak.
Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback