Grillolja - the verdict

sauceEfter att ha testat Caj P:s grillolja Smokey Hickory under en tid är det dags för utvärdering.
Betyget blir 2 biffar: B B.
Grilloljan nådde aldrig några höjder. Den har den rätta doften, men smaken är inget särskilt. Det är möjligt att jag inte har låtit biffen marineras i oljan tillräckligt länge, men man vill ju helst äta biffen samma dag.
Dessutom är grilloljan svår att handskas med. I och med att det är en olja stänker det nåt förbannat i stekpannan. Och det är en miljon grader varma stänk som landar på handen.
Oljan funkade bäst till fläskfilé. Det gav en intressant knorr.
Kommer jag att köpa den igen? Nej, det har jag svårt att se.
I fortsättningen satsar jag hellre på en bra BBQ-sås för att höja smaken på biffen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback