Hornsgatan överraskar

I söndags gick jag förbi ett nytt steakhouse i Stockholm. Inte nytt nytt som i nytt har aldrig funnits förut, utan nytt nytt i bemärkelsen att jag inte visste att det fanns.
Stället hette Bull nånting och låg lite oväntat på Hornsgatan i höjd med Zinkensdamm. Grannar är pizzerian Platini, nåt kinahak och Dubliner southside tvärs över gatan.
På menyn utanför fanns det sirloin och biff 200g för 140kr samt 300g för 210. Normalnivå för 300-grammaren men hyfsat billigt för 200-grammaren.
Till rätterna ingår aioli, sås och potatis och kanske nån grej till tror jag. Det lät bra i alla fall.
Helt klart värd ett besök.

Biff-bloggens dagordning ser nu ut enligt följande:
1. Nya Jimmys i city (snart inte så ny längre).
2. Resturang Rosmarin, Hantverkargatan.
3. Bull-stället på Hornsgatan.
4. Mississippi Inn.


Kommentarer
Postat av: Donna Lee

Bullie-bar, heter stället. :) Jag bor granne.

2009-04-24 @ 00:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback