Broncos Bar

Plats: Broncos Bar, Tegnergatan.
Tid: Augusti 2006.
Meny: Bra husmanskost med pytt i panna och falukorv, men också rejäla biffar och hamburgare. Maten går att få i normalstorlek men också i Bronco size. 
Vi beställde: 1 Biffstek (300g) + extra sås, 1 entrecote (200g), 1 Heineken, 1 coca-cola. Till varje rätt ingår valfri potatis (pressad, stekt, mos etc) samt valfri sås (bearnaise, murkel etc).
Miljö: Lite av kvarterskrog utan att för den delen vara sunkig. Högt till tak och hög ljudnivå. Trästolar och träbord med klassisk rutig duk. Enkelt men fullt tillräckligt.
Väntetid: Vi fick bord direkt en onsdag klockan 20.
Kommentar: Broncos koncept känns som rejält med mat på ett privärt sätt. Allt restaurang-lull är bortprioriterat. Lite av krogarnas Ryanair kan man säga. Broncos är en restaurang som serverar mat, punkt slut. Servicen är lite slarvig (men helt tillräcklig), personalen har lite attityd (men är alltid charmig och trevlig), dukarna är inte superrent ultralinne (men helt ok) och maten är inte piffigt upplagd (men alldeles bra ändå). 
Det bästa: Priserna och portionerna.
Det sämsta: I ett annars välsorterat sortiment av såser att välja till maten saknas BBQ-såsen.
Bonus: Missa inte att besöka Broncos Bar för en dagens lunch.

Kommentarer
Postat av: Spinks

Anser att Bronco är helt dominerande inom stockholms biffvärld i sin prisklass. Saknar recensioner från en del andra prisvärda alternativ typ Lion bar och div andra sunkhak!

2006-08-21 @ 14:00:00
Postat av: Bockstensmannen

Förträfflig köttblogg det här! Och på tal om Broncos så är det ett trevligt ställe som serverar KÄK utan krusiduller. Sånt uppskattas. Tyvärr var Bronco mycket biffigare förr i tiden, när biffiga f.d kroppsbyggerskor serverade biffarna. Men jag antar att man inte kan få allt här i världen.

Postat av: Köttmannen

Var på bronco förra veckan, bästa köttbiten sen new york. Värt att nämna är att biffen och tournedos som serveraspå bronco är hästkött. Jag tog en tournedos och som sagt blev jag inte besviken

2007-10-02 @ 10:05:58
Postat av: Biff-bloggen

Wow, är det verkligen häst? Det står inte på menyn väl? Ingen skulle våga beställa det om de visste... eller? Kul att du tar upp det.

2007-10-03 @ 15:22:14
URL: http://biff.blogg.se
Postat av: Bored

Yes! Jag var där igår med min kompis. Jag nämde för honom att en av mina andra vänner hade nämnt att tournedos på Broncos är hästkött. Då frågade vi servitrisen och hon förklarade hur det ligger till. Maten var helt super. 300gr tournedos med pressad potatis, murkelsås och vitröksmör. *mmm* Deras entrecote är inte att leka med heller. Med stekt potatis och pepparsås. Galet!

2007-11-19 @ 00:54:57
Postat av: Biff-bloggen

Va? Hur gick det till? Vad sa hon exakt?
Du frågade: "vad är det för kött i Tournedosarna?", och hon svarade "häst"?
Det här är ju hur stort som helst.

2007-11-29 @ 16:28:47
URL: http://biff.blogg.se
Postat av: meat lover

Bronchos har förmodligen Stockholms bästa kött men sämsta servis. När man kommer in står en skylt, invänta personalen. Då får man stå där som ett dumhuvud och undra vad som händer, men ingen kommer. Senare blev jag upplyst av personalen att på denna resturang beställer här beställer man bord och alla våra kunder är nöjda. Jag är dock inte nöjd. Håller med recensionerna att personalen har attityd. Om jag hade köpt krogen av Hoa-Hoa hade sett efter min investering bättre - som det är nu - är det en ren uppvisning i kapitalför-störing.

2008-01-14 @ 09:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback